Na początku prowadzący z grupy osób wybiera kotka i myszkę. Reszta ustawia się w równe 4 rzędy (np. po 4 osoby) i chwyta się za ręce tworząc w ten sposób tunele między sobą (w przerwach między rzędami). Na znak prowadzącego (klaśnięcie w dłonie, dmuchnięcie w gwizdek) uczestnicy robią zwrot w prawo i znów łapią się za ręce tworząc tunele. Na kolejny znak prowadzącego gracze znów robią zwrot w prawo (i tak cały czas). Z jednej strony do tunelu wchodzi kot, a z drugiego (po przekątnej) myszka. Zadaniem kota jest złapać myszkę, a myszki uciec przed kotem. goniący się mogą poruszać się tylko tunelami – nie mogą przechodzić między rękami innych i nie powinni wychodzić poza rzędy.
Kiedy prowadzący klaszcze, tunele się zmieniają co czasami utrudnia, a czasami pomaga w osiągnięciu celu. Prowadzący powinien klaskać w odpowiednich momentach, w pewnym, wyznaczonym przez siebie rytmie.