Wszyscy uczestnicy zabawy siedzą w kręgu. Prowadzący znajduje się w środku i wypowiada dowolne przysłowie, mówi jednak tylko do połowy np. „Kto pod kim dołki kopie…”. Następnie wyznacza on osobę, może ją wskazać ręką, bądź rzuca jakimś przedmiotem np. miękką piłką, czy rękawiczką. Zadaniem wyznaczonej osoby jest dopowiedzieć dalszą część przysłowia. Musi ona jednak dokończyć zupełnie innym powiedzeniem – nie może powiedzieć „ten sam w nie wpada”.
Jeśli zrobi to poprawnie, to ta osoba mówi pierwszą część innego przysłowia i rzuca piłkę. W danej rundzie przysłowia nie mogą się powtarzać. Jeśli ktoś się pomyli, odpada lub musi dać fanta.
Zabawę można również przeprowadzić bez piłki i kolejność idzie wg wskazówek zegara. Można również dodać limit czasowy – np. każdy ma jedynie 10 sekund, zarówno na wymyślenie przysłowia jak i na dokończenie.